El Consell Superior d'Esports renova la seua identitat corporativa
- Con l'objectiu de dotar d'una major modernitat als elements que componen la seua imatge visual, el CSD explicarà a partir d'ara amb un nou logotip, compost d'una tipografia i colors més dinàmics i actuals
- Para la presidenta del Consell, Irene Lozano, esta renovació suposa “un impuls esperançador” en un any de tantes dificultats, i “una aposta il·lusionant de futur”
- La implantació serà gradual i adaptada a la realitat social i econòmica que viu el nostre país, per la qual cosa les modificacions necessàries quant a papereria, señalética, o cartelleria s'aniran fent per fases
Madrid, 04 de març de 2021.- El Consell Superior d'Esports (CSD) ha presentat en el dia d'hui la seua nova identitat corporativa basada en uns elements visuals adaptats a les actuals formes comunicatives i dotats d'uns trets de major modernitat i dinamisme.
Para la presidenta del CSD, Irene Lozano, "és il·lusionant comptar amb una nova imatge més moderna, senzilla i adaptada al futur. El any de pandèmia tan dur que portem ha marcat un abans i un després i, en eixe sentit, ara que la campanya de vacunació està en marxa i contemplem els pròxims temps amb una miqueta més de esperança i optimisme, hem cregut que era un bon moment per a renovar la identitat corporativa de la casa de l'esport espanyol. Arriba un nou moment, una nova època per al sector de l'esport espanyol, ple de transformacions, digitalització i modernitat. I el CSD va a formar part d'açò".
Modernitat, dinamisme i projecció internacional
El logotip, la tipografia, així com els colors, responen a la idea de senzillesa, proximitat, i modernitat que es volen traslladar des de la institució, al mateix temps que arrepleguen els valors de l'esport.
Así, el logotip reflectix una evolució de les lletres actuals més clàssiques a unes amb major moviment i unitat. El nou CSD recorda a una pista d'atletisme, de ciclisme o, fins i tot, a un circuit d'automobilisme, la qual cosa trasllada la idea del dinamisme tan pròpia de l'esport. Les mateixes sigles reflectixen, a més, continuïtat. En entrellaçar-se totes elles es percep un principi i un final. D'altra banda, es conserven la corona i les lletres que fins ara havien format part del logo, mantenint d'esta manera la institucionalitat pròpia d'un organisme com és el Consell Superior d'Esports.
En cuanto a la tipografia, passa a estar composta per una grafia més arredonida d'acord amb les pròpies lletres del logotip. Mentre que, per la qual cosa es referix als colors, s'abandona el tradicional blau per una gamma de grocs, rojos i granats que reflectixen a la perfecció la identitat de la Marca Espanya. Este tret propi amb projecció internacional també es percep en el propi logotip ja que d'ell es pot traslladar la “S” de Spain si s'empra en format vertical.
El nou disseny ho ha elaborat, a través d'un concurs públic, l'empresa Interbrand, una de les majors agències d'Europa.
La actual situació social i econòmica farà que la implantació definitiva d'esta nova identitat siga progressiva. Per això, la papereria, señalética, cartelleria i altres elements que es modifiquen s'aniran renovant per fases.