El CSD i Unipublic presenten els mallots de líder de la Volta Femenina by Carrefour.es
A cinc dies de l'inici de la prova, el Consell Superior d'Esports i Unipublic han presentat els quatre mallots distintius que vestiran les líders de cada classificació
Las peces premiaran a la líder de la classificació general, de la muntanya, per punts i a la corredora més combativa
Con el respatler a este projecte, el CSD manté la seua línia prioritària d'actuació de foment de la igualtat, així com la seua posada en valor de la col·laboració públic-privada
Madrid, 26 d'abril de 2023. El Consell Superior d'Esports (CSD) i Unipublic han presentat este dimecres, en la seu de l'organisme, els mallots de líder de La Vuelta Femenina by Carrefour.es. Las peces, elaborades per Santini, distingiran a les líders de la classificació general, de la classificació de la muntanya, de la classificació per punts i a la corredora més combativa de cada etapa.
Les millors corredores del planeta lluitaran per este preuat distintiu durant els set dies que dura el major esdeveniment femení de ciclisme d'Espanya. Es tracta, de fet, de la carrera d'una setmana - masculina o femenina- amb major dotació econòmica en premis.
“Hui hem presentat els quatre mallots, si bé estes quatre peces tenen un significat que va molt més allà. Representen el millor de l'esport practicat per dones que, amb esta magnífica Volta Femenina, seguix avançant en visibilitat, projecció i reconeixement. En uns dies, seran moltes les esportistes de tot el món que barallaran per aconseguir-los i les que, en cada pedaleig, contribuiran a la igualtat en l'esport”, ha declarat José Manuel Franco, president del CSD, soci fonamental en l'impuls de la carrera.
Durante la seua intervenció, Franco ha destacat, a més, la importància de la col·laboració públic- privada perquè este tipus de competicions es duguen a terme. En este sentit, ha recordat que en la línia d'afavorir sinergies entre empreses i administracions públiques, el Consell treballa per aconseguir que els patrocinis en l'esport seguisquen creixent.
En este cas, ha ponderat l'aposta de “les administracions públiques, Unipublic, ROSTISC, els patrocinadors, les federacions, els equips i els mitjans de comunicació”, als quals ha agraït especialment la seua contribució “en la visibilitat, la projecció i el reconeixement de les dones esportistes”.
“Tots estem fent una aposta perquè no solament el futur de l'esport siga femení, sinó perquè el present també ho siga”, ha recalcat el secretari d'Estat per a l'Esport. Per la seua part, Fernando Escartín, director general de la carrera, ha afirmat: “Estos quatre mallots són el senyal d'identitat de la carrera, és el motiu pel qual 168 corredores es posaran en la línia d'eixida el pròxim 1 de maig a Torrevella. Estem molt orgullosos de presentar-los hui ací perquè representen l'esforç, l'aposta i la motivació que Carrefour, el Consell Superior d'Esports, la Fundació Deporte Jove, Škoda i ElPozo han demostrat per esta edició històrica de La Vuelta Femenina by Carrefour.es”.
En l'acte, a més del president del CSD i del director general de la carrera, han estat presents el director general d'Unipublic, Javier Guillén; l'ambaixadora de la Volta Femenina, Dori Ruano; i les ciclistes Paula Orgaz, María Romero, Almudena Montalvo i Miriam Gardachal.
Los quatre mallots
El mallot roig, patrocinat per Carrefour, sponsor principal de la Volta Femenina, vestirà a la líder de la classificació general de la carrera. El mallot de la muntanya, patrocinat per la Fundació Deporte Jove, premia a la corredora millor situada en la classificació general de la muntanya. Per a esta classificació, les ciclistes sumaran punts en els diferents ports puntuables que hi ha al llarg del recorregut (entre 20 i 2 punts en funció de la categoria del port i de la posició de pas).
El mallot verd, patrocinat per Škoda, distingirà a la líder de la classificació general per punts. Cada corredora sumarà punts (entre 50 i 1 punt) segons la posició ocupada al final de cada etapa, així com en les metes volants intermèdies de cada etapa en línia. El mallot blanc, patrocinat per ElPozo Bienestar, ho portarà la ciclista que, segons la decisió del jurat, haja sigut la més lluitadora de l'etapa anterior.
La Volta Femenina by Carrefour.es
La carrera començarà el pròxim 1 de maig a Torrevella i conclourà el 7 de maig en la mítica ascensió a Lagos de Covadonga. 168 corredores lluitaran per aconseguir els preuats mallots de líder al llarg d'un recorregut de més de 700 quilòmetres repartits en set etapes: una contrarellotge per equips, tres etapes planes, una de mitja muntanya i dos de muntanya. La carrera es podrà seguir en directe en RTVE, Eurosport, Canal Sud, Esport3, Televisió de Galícia, Castella-la Manxa Mitjana Play, Radie Televisió Castella i León, 7 Rioja TV i Navarra Televisión.