El CSD i Unipublic presenten els mallots de líder de la Volta Femenina by Carrefour.es

Premiaran a la líder de la classificació general, de la muntanya, per punts i a la corredora més combativa

A cinc dies de l'inici de la prova, el Consell Superior d'Esports i Unipublic han presentat els quatre mallots distintius que vestiran les líders de cada classificació

Las peces premiaran a la líder de la classificació general, de la muntanya, per punts i a la corredora més combativa

Con el respatller a aquest projecte, el CSD manté la seva línia prioritària d'actuació de foment de la igualtat, així com la seva posada en valor de la col·laboració públic-privada

 

Madrid, 26 d'abril de 2023.El Consell Superior d'Esports (CSD) i Unipublic han presentat aquest dimecres, a la seu de l'organisme, els mallots de líder de La Vuelta Femenina by Carrefour.es. Las peces, elaborades per Santini, distingiran a les líders de la classificació general, de la classificació de la muntanya, de la classificació per punts i a la corredora més combativa de cada etapa.

Les millors corredores del planeta lluitaran per aquest preuat distintiu durant els set dies que dura el major esdeveniment femení de ciclisme d'Espanya. Es tracta, de fet, de la carrera d'una setmana - masculina o femenina- amb major dotació econòmica en premis.

“Avui hem presentat els quatre mallots, si bé aquestes quatre peces tenen un significat que va molt més allà. Representen el millor de l'esport practicat per dones que, amb aquesta magnífica Volta Femenina, segueix avançant en visibilitat, projecció i reconeixement. En uns dies, seran moltes les esportistes de tot el món que barallaran per aconseguir-los i les que, en cada pedaleig, contribuiran a la igualtat en l'esport”, ha declarat José Manuel Franco, president del CSD, soci fonamental en l'impuls de la carrera.

Durante la seva intervenció, Franco ha destacat, a més, la importància de la col·laboració públic- privada perquè aquest tipus de competicions es duguin a terme. En aquest sentit, ha recordat que en la línia d'afavorir sinergies entre empreses i administracions públiques, el Consell treballa per aconseguir que els patrocinis en l'esport segueixin creixent.

En aquest cas, ha ponderat l'aposta de “les administracions públiques, Unipublic, ROSTEIXO, els patrocinadors, les federacions, els equips i els mitjans de comunicació”, als quals ha agraït especialment la seva contribució “en la visibilitat, la projecció i el reconeixement de les dones esportistes”.

 

 

“Tots estem fent una aposta perquè no només el futur de l'esport sigui femení, sinó perquè el present també ho sigui”, ha recalcat el secretari d'Estat per a l'Esport. Per la seva banda, Fernando Escartín, director general de la carrera, ha afirmat: “Aquests quatre mallots són el senyal d'identitat de la carrera, és el motiu pel qual 168 corredores es posaran en la línia de sortida el proper 1 de maig a Torrevella. Estem molt orgullosos de presentar-los avui aquí perquè representen l'esforç, l'aposta i la motivació que Carrefour, el Consell Superior d'Esports, la Fundació Deporti Jove, Škoda i ElPozo han demostrat per aquesta edició històrica de La Vuelta Femenina by Carrefour.es”.

En l'acte, a més del president del CSD i del director general de la carrera, han estat presents el director general d'Unipublic, Javier Guillén; l'ambaixadora de la Volta Femenina, Dori Ruano; i les ciclistes Paula Orgaz, María Romero, Almudena Montalvo i Miriam Gardachal.

 

Los quatre mallots

El mallot vermell, patrocinat per Carrefour, sponsor principal de la Volta Femenina, vestirà a la líder de la classificació general de la carrera. El mallot de la muntanya, patrocinat per la Fundació Deporti Jove, premia a la corredora millor situada en la classificació general de la muntanya. Per a aquesta classificació, les ciclistes sumaran punts en els diferents ports puntuables que hi ha al llarg del recorregut (entre 20 i 2 punts en funció de la categoria del port i de la posició de pas).

El mallot verd, patrocinat per Škoda, distingirà a la líder de la classificació general per punts. Cada corredora sumarà punts (entre 50 i 1 punt) segons la posició ocupada al final de cada etapa, així com en les metes volants intermèdies de cada etapa en línia. El mallot blanc, patrocinat per ElPozo Bienestar, ho portarà la ciclista que, segons la decisió del jurat, hagi estat la més lluitadora de l'etapa anterior.

 

La Volta Femenina by Carrefour.es

La carrera començarà el proper 1 de maig a Torrevella i conclourà el 7 de maig en la mítica ascensió a Lagos de Covadonga. 168 corredores lluitaran per aconseguir els preuats mallots de líder al llarg d'un recorregut de més de 700 quilòmetres repartits en set etapes: una contrarellotge per equips, tres etapes planes, una de mitja muntanya i dues de muntanya. La carrera es podrà seguir en directe en RTVE, Eurosport, Canal Sud, Esport3, Televisió de Galícia, Castella-la Manxa Mitjana Play, Radio Televisió Castella i León, 7 Rioja TV i Navarra Televisión.