L'esport espanyol passa a l'acció contra la discriminació
Madrid, 17 de novembre de 2023.- El Consell Superior d'Esports (CSD) llança esta setmana una nova campanya de publicitat institucional, que aprofundix en l'estratègia “Iguals en l'Esport” i que consolida els esforços del Govern d'Espanya per protegir tres principis irrenunciables: la igualtat, la inclusió i la diversitat.
Baix el lema “En l'esport, que el que importa, import”, la campanya incidix en eixes tres línies d'actuació, amb sengles adaptacions creatives. Una per cada reivindicació.
Així, la campanya s'erigix en un escut contra la discriminació cap al col·lectiu LGTBI, promovent un entorn esportiu on l'autenticitat i la diversitat florisquen sense obstacles. No menys important és la mirada inclusiva cap a les persones amb discapacitat, destacant la seua habilitat/habilitat i el seu dret a participar plenament en el món de l'esport. El tercer eix és la igualtat de gènere i és que la campanya també reconeix i celebra el paper crucial de les dones en este àmbit.
“Estem decidits a construir un terreny de joc on cada persona puga destacar, demostrar la seua vàlua i gaudir en llibertat. Per això hem volgut, amb esta campanya, expressar la nostra convicció que l'esport és un vehicle d'igualtat, inclusió i diversitat. Junts, com a societat, podem trencar les cadenes de la discriminació i crear espais esportius que siguen inclusius, justs i equitatius. La diversitat és, sens dubte, la força del nostre esport”, subratlla el president del CSD, Víctor Francs.
El CSD sent que és el moment de passar a l'acció. De reconéixer el paper de la dona en l'esport, de bandejar estereotips contra les persones LGTBI i d'obrir camí per a una igualtat real per a les persones amb discapacitat. En tots els esports i en totes les disciplines, fent que la justícia, l'acceptació i el respecte siguen els valors que s'imposen en l'espai esportiu.
Esta ha de ser la generació que trenque les cadenes de la discriminació i que convertisca l'esport en un espai de llibertat, en el qual tota persona tinga l'oportunitat de brillar i de demostrar la seua destresa, sense temor.
La campanya
El pla de difusió d'esta campanya, finançada per la Unió Europea a través dels Fons Next Generation, contempla l'emissió de falques, la inserció d'espots i l'exhibició de peces gràfiques en premsa, ràdio, cinema, mitjans digitals i exterior.
La peça sobre igualtat de gènere subratlla que les esportistes només estan presents en un 8,2 per cent de les notícies que apareixen en televisió, reivindicant per a elles una major atenció mediàtica.
Sent la inclusió un altre dels eixos d'actuació prioritaris del Consell Superior d'Esports, la campanya també enaltix els èxits dels 15.000 esportistes amb discapacitat que cada dia contribuïxen al reconeixement de l'esport paralímpic espanyol.
Per la seua part, baix el missatge "I si soc LGTBI, a qui li importa?", la tercera línia temàtica promou la diversitat al mateix temps que apunta contra els qui discriminen a les persones LGTBI.