Espainiako kirola diskriminazioaren aurkako ekintzara igaro da

CSDk publizitate instituzionaleko kanpaina bat abiatu du, utziezinak diren hiru printzipio babesten dituena: berdintasuna, inklusioa eta aniztasuna.

Madrilen, 2023ko azaroaren 17an.- Kirol Kontseilu Gorenak (CSD) publizitate instituzionalaren kanpaina berri bat jarri du abian aste honetan. Kanpaina horrek “Berdinak kirolean” estrategian sakontzen du, eta Espainiako Gobernuak uko egin ezin diren hiru printzipio babesteko egiten dituen ahaleginak sendotzen ditu: berdintasuna, inklusioa eta aniztasuna.

Kirolean, axola duena, inporta dezala” lelopean, kanpainak hiru jarduera-ildo horiei eragiten die, beste hainbeste sormen-egokitzapenekin. Aldarrikapen bakoitzeko bat.

Hala, LGTBI kolektiboarekiko diskriminazioaren aurkako ezkutu bat izango da kanpaina, benetakotasuna eta aniztasuna oztoporik gabe loratuko diren kirol-ingurunea sustatuz. Ez da garrantzi gutxiagokoa desgaitasuna duten pertsonenganako begirada inklusiboa, haien trebetasuna eta kirolaren munduan bete-betean parte hartzeko duten eskubidea nabarmenduz. Hirugarren ardatza genero-berdintasuna da; izan ere, eremu horretan emakumeek duten zeregin erabakigarria ere aitortzen eta ospatzen du kanpainak.

“Pertsona bakoitza nabarmendu, bere balioa erakutsi eta askatasunean gozatzeko jokalekua eraikitzera erabakita gaude. Horregatik, kanpaina honen bidez, kirola berdintasunaren, inklusioaren eta aniztasunaren bitartekoa delako uste osoa adierazi nahi izan dugu. Elkarrekin, gizarte gisa, diskriminazioaren kateak apurtu ditzakegu eta inklusiboak, bidezkoak eta bidezkoak izango diren kirol espazioak sortu. Aniztasuna da, zalantzarik gabe, gure kirolaren indarra”, azpimarratzen du CSDko presidente Victor Francosek.

Ekintzara pasatzeko unea dela sentitu du CSDk. Emakumeak kirolean duen papera onartzeaz, LGTBI pertsonen aurkako estereotipoak baztertzeaz eta urritasuna duten pertsonentzat benetako berdintasun baterako bidea irekitzeaz. Kirol guztietan eta diziplina guztietan, justizia, onarpena eta errespetua kirol espazioan nagusitzen diren balioak bihurtuz.

Belaunaldi horrek diskriminazioaren kateak apurtu behar ditu, eta kirola askatasun eremu bihurtu, non pertsona orok distira egiteko eta bere trebezia erakusteko aukera izango duen, beldurrik gabe.

Kanpaina

Europar Batasunak Next Generation Funtsen bidez finantzatutako kanpaina hau hedatzeko planean, iragarki laburrak emititzea, iragarkiak txertatzea eta pieza grafikoak prentsan, irratian, zinean, hedabide digitaletan eta kanpoan erakustea aurreikusten da.

Genero berdintasunari buruzko piezak azpimarratzen du emakume kirolariak telebistan agertzen diren albisteen ehuneko 8,2an baino ez daudela presente, beraientzat arreta mediatiko handiagoa aldarrikatuz.

Kirol Kontseilu Gorenaren lehentasunezko beste jarduera-ardatzetako bat izanik, desgaitasuna duten 15.000 kirolariren arrakastak ere goraipatzen ditu kanpainak, Espainiako kirol paralinpikoa aintzatesten laguntzen baitute egunero.

Bere aldetik, "Eta LGTBI banaiz, nori axola zaio? ", hirugarren lerro tematikoak aniztasuna sustatzen du, LGTBI pertsonak diskriminatzen dituztenen aurka jotzearekin batera.