L'esport espanyol passa a l'acció contra la discriminació
Madrid, 17 de novembre de 2023.- El Consell Superior d'Esports (CSD) llança aquesta setmana una nova campanya de publicitat institucional, que aprofundeix en l'estratègia “Iguals en l'Esport” i que consolida els esforços del Govern d'Espanya per protegir tres principis irrenunciables: la igualtat, la inclusió i la diversitat.
Sota el lema “En l'esport, que el que importa, import”, la campanya incideix en aquestes tres línies d'actuació, amb sengles adaptacions creatives. Una per cada reivindicació.
Així, la campanya s'erigeix en un escut contra la discriminació cap al col·lectiu LGTBI, promovent un entorn esportiu on l'autenticitat i la diversitat floreixin sense obstacles. No menys important és la mirada inclusiva cap a les persones amb discapacitat, destacant la seva habilitat/habilitat i el seu dret a participar plenament al món de l'esport. El tercer eix és la igualtat de gènere i és que la campanya també reconeix i celebra el paper crucial de les dones en aquest àmbit.
“Estem decidits a construir un terreny de joc on cada persona pugui destacar, demostrar la seva vàlua i gaudir en llibertat. Per això/Per això hem volgut, amb aquesta campanya, expressar la nostra convicció que l'esport és un vehicle d'igualtat, inclusió i diversitat. Junts, com a societat, podem trencar les cadenes de la discriminació i crear espais esportius que siguin inclusius, justs i equitatius. La diversitat és, sens dubte, la força del nostre esport”, subratlla el president del CSD, Víctor Francs.
El CSD sent que és el moment de passar a l'acció. De reconèixer el paper de la dona en l'esport, de bandejar estereotips contra les persones LGTBI i d'obrir camí per a una igualtat real per a les persones amb discapacitat. En tots els esports i en totes les disciplines, fent que la justícia, l'acceptació i el respecte siguin els valors que s'imposin a l'espai esportiu.
Aquesta ha de ser la generació que trenqui les cadenes de la discriminació i que converteixi l'esport en un espai de llibertat, en el qual tota persona tingui l'oportunitat de brillar i de demostrar la seva destresa, sense temor.
La campanya
El pla de difusió d'aquesta campanya, finançada per la Unió Europea a través dels Fons Next Generation, contempla l'emissió de tascons, la inserció d'espots i l'exhibició de peces gràfiques en premsa, ràdio, cinema, mitjans digitals i exterior.
La peça sobre igualtat de gènere subratlla que les esportistes només estan presents en un 8,2 per cent de les notícies que apareixen en televisió, reivindicant per a elles una major atenció mediàtica.
Sent la inclusió un altre dels eixos d'actuació prioritaris del Consell Superior d'Esports, la campanya també enalteix els èxits dels 15.000 esportistes amb discapacitat que cada dia contribueixen al reconeixement de l'esport paralímpic espanyol.
Per la seva banda, sota el missatge "I si soc LGTBI, a qui li importa?", la tercera línia temàtica promou la diversitat al mateix temps que apunta contra els qui discriminen a les persones LGTBI.