Soler: “L'esport serveix per apropar països i pobles entorn de/entorn d'uns valors comuns”
El CSD, la Fundació Deporti Jove, Casa Àsia i la Fundació Japó engeguen un programa de formació en cultura i llengua japonesa destinat a la delegació espanyola que assistirà als Jocs de Tòquio
El director general d'Esports del CSD, Albert Soler, ha recordat que els Jocs seran “un esdeveniment esportiu capaç d'aixecar l'estat d'ànim dels ciutadans i seran una referència en el camí de tornada cap a la normalitat a tot el món”
Madrid, 05 de juliol de 2021.- Els esportistes espanyols que competeixen en els Jocs Olímpics i Paralímpicos de Tokio, així com l'equip tècnic que els acompanyi i els periodistes que cobreixin la cita olímpica, rebran un programa de formació en cultura i llengua japonesa, gràcies a una iniciativa conjunta del Consell Superior d'Esports (CSD), la Fundació Deporti Jove (FDJ), i Casa Àsia en col·laboració amb la Fundació Japó, Madrid.
El principal objectiu d'aquest curs és dotar a la delegació espanyola que assisteixi als Jocs Olímpics, i també Paralímpics, de nocions bàsiques sobre cultura i llengua japoneses, així com d'una sèrie d'orientacions sobre com interactuar amb la societat nipona durant la seva estada en aquest país.
El curs, denominat “Cultura japonesa i japonès de supervivència: Jocs de Tòquio 2020”, consta de dos mòduls formatius als quals es podrà accedir a través d'una plataforma web dissenyada a aquest efecte.
En la seva intervenció, el director general d'Esports del Consell Superior d'Esports (CSD), Albert Soler, ha agraït el treball realitzat per la Casa Àsia i la Fundació Japó en l'engegada d'aquest programa de formació per a l'esport espanyol.
“El esport és un instrument de cultura i de socialització internacional. Els Jocs olímpics, que tenen el seu origen en la mescla de cultures i en les diferents formes d'entendre el món, no solament han d'estar vinculats a l'esport, sinó també a la cultura”.
“Amb aquesta iniciativa formativa conjunta oferim als nostres esportistes la possibilitat de conèixer i endinsar-se en la cultura japonesa, a través d'un acostament als seus costums, la seva idiosincràsia i la seva llengua. El esport, una vegada més, es converteix en una eina social de primer nivell per apropar països i pobles, entorn de/entorn de valors comuns emmarcats en el que denominem la diplomàcia esportiva”. Segons Soler, la celebració d'aquests Jocs Olímpics i Paralímpics de Tòquio “suposen ja tot un èxit” per a l'esport. “Serà un esdeveniment esportiu capaç d'aixecar l'estat d'ànim dels ciutadans i seran una referència en el camí de tornada cap a la normalitat a tot el món”.
El secretari d'Estat de l'Espanya Global, Manuel Muñiz, ha destacat que en l'últim baròmetre sobre la imatge d'Espanya al món, realitzat pel Real Institut Elcano, “els esportistes estan entre els quatre factors més valorats de la nostra imatge, juntament amb el potencial com a destinació turística, la nostra gastronomia i el caràcter obert dels espanyols. Per Muñiz, “la responsabilitat dels esportistes en la projecció de la imatge exterior d'Espanya ha d'anar òbviament acompanyada de mesures i eines com aquest curs”.
Per la seva banda, Javier Parrondo, director general de Casa Àsia, ha posat en valor aquesta iniciativa ja que “és la primera ocasió en què la delegació olímpica espanyola tindrà l'oportunitat d'apropar-se al país abans de la seva arribada amb un programa formatiu dissenyat ad hoc amb nocions bàsiques i eminentment pràctiques per desembolicar-se adequadament durant la seva estada a la capital nipona”.
Curso formatiu
El primer mòdul, a càrrec del professor Carlos Rubio, és una introducció a la història, geografia, cultura i societat de Japó, que pretén dotar a l'alumne d'informació bàsica i d'algunes recomanacions sobre què es deu i no s'ha de fer en aquest país.
El segon mòdul ha estat dissenyat en col·laboració amb la Fundació Japó, Madrid, seguint el mètode Marugoto, i ha comptat amb la participació de la professora de japonès, Taeko Kojima. En aquesta part, l'alumne aprendrà a manejar conceptes elementals de l'idioma que li seran d'utilitat a l'hora d'interactuar amb la societat japonesa, com presentar-se, demanar menjar en un restaurant, o realitzar compres.
Todas les sessions que consta el programa són asíncrones, amb l'objectiu que l'alumne pugui escollir aquelles parts que més li interessin, al moment, amb el ritme i la velocitat que desitgi. El programa consta de 40 videos didàctics, àudios i test, amb més de 6 hores de formació en total, i els continguts són presentats en format audiovisual.