Antiviolencia multa a un seguidor do Athletic Club con 3 propostas de sanción de 60.001 euros por quebrantar a prohibición de acceso aos recintos deportivos

16 de enero de 2024.- La Comisión Permanente de la Comisión Estatal contra la Violencia, el Racismo, la Xenofobia y la Intolerancia en el Deporte ha acordado proponer tres sanciones muy graves de 60.001 euros cada una y prohibición de acceso a cualquier recinto deportivo por un período de dos años, a un aficionado identificado -miembro de un grupo radical y violento seguidor del Athletic Club- por quebrantar hasta tres veces la prohibición de acceso a los recintos deportivos que tenía en vigor por otra sanción grave cometida anteriormente durante la celebración de un partido de fútbol. 

A Comisión Antiviolencia lembra que a Lei 19/2007, contra a violencia, o racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte recolle, no seu artigo 22.1.d), como infracción MOI GRAVE das persoas espectadoras “o quebrantamento das sancións impostas en materia de violencia, racismo, xenofobia e intolerancia no deporte”.

Propostas de sanción a clubs de fútbol

A Comisión Antiviolencia en Deporte estableceu ademais estas propostas de sanción para os seguintes clubs de fútbol:

  • Propuesta de sanción grave de 40.000 euros al Deportivo Alavés SAD por no retirar del recinto deportivo todas aquellas menciones que, en forma de murales, grafitis y pegatinas dan promoción al grupo radical y violento “Iraultza 1921” cuyos miembros han cometido numerosas infracciones contrarias a la Ley 19/2007.

A Comisión Antiviolencia lembra ao Deportivo Arabés que “está prohibido calquera tipo de apoio, cobertura, dotación de infraestrutura ou de calquera tipo de recursos a grupo ou colectivo de seguidores dun club, con independencia de ter ou non personalidade xurídica, de estar formalizado ou non como pena ou asociación, se non figura, o citado grupo, as súas actividades e os seus responsables no Libro de Rexistro e se nalgunha ocasión cometeu infraccións tipificadas nesta Lei 19/2007”. Este club xa foi proposto para sanción en 11 ocasións anteriores por prestar apoio ou promoción ao mencionado grupo ultra.

  • Proposta de sanción grave de 10.000 euros ao Club Atlético de Madrid SAD por deficiencias nas medidas de control de control e permanencia de espectadores durante un adestramento público aberto aos afeccionados no seu estadio no que foron introducidas e activadas numerosas bengalas no interior do recinto deportivo sen que o club tomase as medidas oportunas para o cesamento inmediato destes feitos. O Club Atlético de Madrid SAD foi proposto para sanción por feitos similares nas últimas tempadas.
  • Propuesta de sanción de 4.000 euros al Burgos CF SAD por permitir que, durante el encuentro Burgos CF SAD – CD Mirandés SAD, numerosos aficionados ocuparan las vías de evacuación del fondo Sur del recinto deportivo sin poner medidas para evitarlo, provocando con ello un gran riesgo para el resto de los aficionados en caso de evacuación del estadio.
  • Tres propostas de sanción de 4.000 euros cada unha ao Raio Vallecano de Madrid por permitir que durante os últimos encontros celebrados no seu campo permitísese que numerosos afeccionados ocupasen as vías de evacuación do estadio sen facer nada para resolver esta situación, por non establecer o número de vixiantes de seguridade privada suficientes que require a normativa de seguridade e por obstaculizar unha das saídas de evacuación de recinto deportivo con numerosos obxectos pesados pondo en perigo esta vía de evacuación e aos espectadores no caso que se producise unha incidencia durante a celebración do partido.
  • Tres propostas de sanción de 4.000 euros cada unha ao Club Atlético Osasuna por permitir durante os últimos encontros o Club permitise a ocupación das vías de evacuación de espectadores sen pór medidas para evitalo e, ademais, que varios afeccionados se subisen ao valado do fondo sur durante todo o encontro co perigo que iso comporta de posibles caídas sen pór medidas para evitar estas condutas.

 Propostas de sanción a afeccionados

Asimismo, la Comisión Antiviolencia en Deporte ha acordado estas otras propuestas de sanción para los siguientes aficionados:

  • Proposta de sanción de 4.000 euros e prohibición de acceso aos recintos deportivos por un período de 12 meses a un afeccionado identificado que, no partido Real Racing de Santander – Real Oviedo, cuspiu e insultou gravemente a un seguidor do club local que levaba unha bufanda do Racing de Santander.
  • Proposta de sanción de 4.000 euros e prohibición de acceso aos recintos deportivos por un período de 12 meses a un afeccionado identificado que, durante o partido Real Racing de Santander – Real Oviedo, saltou ao terreo de xogo desde a bancada e golpeou un balón que se atopaba na banda. Seguidamente, foi interceptado polo persoal de seguridade e trasladado á forza xa que non facía caso ás indicacións do persoal de seguridade.
  • Propuesta de sanción de 4.000 euros y prohibición de acceso a los recintos deportivos por un período de 12 meses a un aficionado identificado que, durante la celebración del partido CD Castellón – Real Murcia CF, escupió contra un aficionado del equipo visitante que impactó en un vigilante de seguridad que estaba prestando servicio en esa grada.
  • Propuesta de sanción de 4.000 euros y prohibición de acceso a los recintos deportivos por un período de 12 meses a un aficionado identificado que, en el partido Rayo Vallecano de Madrid – Valencia CF, golpeó violentamente en la cara a un vigilante de seguridad.
  • Propuesta de sanción de 3.001 euros y prohibición de acceso a los recintos deportivos por un período de seis meses a un aficionado identificado que, durante el partido Club Atlético de Madrid - SS Lazio de Roma, se le incautó un cuchillo de grandes dimensiones que llevaba en el interior de la cazadora.
  • Propuesta de sanción de 3.001 euros y prohibición de acceso a los recintos deportivos por un período de seis meses a cada uno de los dos aficionados identificados que, durante el partido Athletic Club – Real Madrid CF, lanzaron desde la grada una botella de plástico con agua en su interior contra la afición contraria.