As deportistas só están presentes nun 8,2% das noticias de televisión e un 15% de radio

Un estudo impulsado polo CSD reflicte que aínda existen amplas asimetrías na información deportiva sobre homes e mulleres

Con motivo do Deía de a Mujer, o CSD fai público dous novos estudos sobre a presenza e tratamento das deportistas nos medios de comunicación, cuxos datos reflicten as grandes asimetrías todavía existentes na información deportiva sobre homes e mulleres

Además das baixas porcentaxes tanto de cobertura de deporte practicado por mulleres, os resultados mostran rumbos discursivos como a comparación constante co deporte masculino, a habitual relación das deportistas con circunstancias da súa vida persoal e a falta de continuidade informativa sobre éxitos de mulleres

 

Madrid, 8 de marzo de 2023.- Con motivo do 8 de marzo, Deía Internacional da Muller, o Consello Superior de Deportes (CSD) fixo públicos dous novos estudos diagnósticos sobre a presenza e o tratamento das mulleres na información deportiva.

Impulsado pola subdirección de Muller e Deporte do CSD e desenvolvido por Indexa Geodata en base ao análisis de noticias de 2011 a 2021, os estudos revelan a existencia de claras asimetrías entre as mulleres e os homes na información deportiva, tanto a nivel cuantitativo como a nivel cualitativo.

Como recóllese no estudo Tratamento das Mulleres no Deporte en Radio e Televisión, cunha carácter más cuantitativo, as mulleres só están presentes un 8,2% das noticias en televisión, mentres no ámbito radiofónico esta porcentaxe alcanza o 15,4% das informacións.

Así mesmo, as deportistas só aparecen nos titulares desas informacións en pouco más do 10% das noticias de televisión e no 18% das de radio, sumando aparicións femininas tanto individuais como en equipo e mixtas. Canto á autoría de as noticias, só o 15,25% das noticias analizadas ten sinatura de muller, porcentaxe que no ámbito da radio chega ao 18,42%.

Como no ámbito masculino, existe unha clara ‘futbolización’ da información sobre deporte practicado por mulleres: no ámbito televisivo, más do 57% das noticias sobre mulleres deportistas pertence a este deporte, a gran distancia do baloncesto (9%) e o tenis (menos do 5%), entre outros. O mesmo sucede na radio: o fútbol acapara o 55,53% das noticias sobre as deportistas.

Pola súa banda, o estudo Tratamento da información deportiva de mulleres no deporte: análisis da linguaxe, de facécter más cualitativo, mostra que nun 44% das informacións analizadas, onde as mulleres aparecen en solitario ou comparten protagonismo con homes, o tratamento é asimétrico.

Como apúntase no análisis, os rumbos discursivos seguen presentes, tales como a comparación habitual co deporte masculino e relacionar ás deportistas e as súas éxitos con aspectos extraprofesionales -chegando a apartar incluso a información deportiva no relato para centrarse na súa vida persoal. Así mesmo, o estudo apunta que nos oúltimos dez añexístevos unha tendencia á desaparición destas asimetrías, o que apunta a un cambio nas redaccións e a que todos os esforzos na sensibilización e a formación están dando os seus froitos.

Las autoras destes dous proxectos de investigación do CSD, para os cales se utilizou unha mostra de más de 9.000 noticias, son as investigadoras Heidy Sofía Rívos Urdaneta, de Indexa Geodata, e Clara Sainz de Varanda Andújar, da Universidade Carlos III de Madrid.

 

ACCEDE Á PRESENTACIÓN PRELIMINAR DOS ESTUDOS