Herramientas para un sector deportivo inclusivo cos colectivos LGTBI+
Las entidades deportivas, os seus profesionais e técnicos/as, así como o persoal docente de Educación Física, deben garantir o dereito fundamental de acceder á educación física, a actividade física e o deporte sen discriminación algunha, tamén ás persoas LGTBI++. O CSD e o Consello COLEF proporcionan unha serie de tips para facilitar a inclusión destes colectivos e, ademais, achegan a ciencia para tomar conciencia sobre os problemas que rodean ás persoas cuxas orientacións sexuais ou identidades de xénero non se corresponden coa normatividad heterosexual e cisgénero.
Todo ser humano ten o dereito fundamental de acceder á educación física, a actividade física e o deporte sen discriminación algunha, incluída a baseada no sexo ou a orientación sexual, tal e como indica a Unesco. Isto quere dicir que todas as persoas involucradas no sector temos tamén unha responsabilidade para eliminar calquera tipo de barreira cara á práctica físico-deportiva dos colectivos LGTBI+.
Actualmente, seguen sucedéndose experiencias deportivas nun marco de discriminación cara a lesbianas, gais, bisexuais, transexuais, intersexuales e outras persoas cuxas orientacións sexuais ou identidades de xénero non se corresponden coa normatividad heterosexual e cisgénero. Unha das consecuencias disto é o abandono e a falta de motivación cara á práctica físico-deportiva.
Ademais, o deporte-espectáculo, como referente social, non conseguiu aínda desprenderse da secuela da LGTBIfobia, a pesar de que a discriminación por orientación sexual está tipificada como infracción na Lei 19/2007, do 11 de xullo, contra a violencia, o racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte. O Anteproxecto de Lei do Deporte avanza neste sentido recoñecendo tamén a discriminación e a violencia por razón de identidade ou expresión de xénero.
Por todo iso, o Consello Superior de Deportes (CSD) e o Consello Xeral da Educación Física e Deportiva (Consello COLEF) publican unha serie de tips para entidades deportivas, profesionais, técnicos/as e docentes de Educación Física, co obxectivo de facer un deporte máis inclusivo para os colectivos LGTBI+. Tamén esta acción pon en valor “o que di a ciencia para tomar conciencia”, especialmente sobre educación física escolar e sobre o desafío da inclusión das persoas transgénero no deporte institucionalizado de competición.
En este Orgullo, cuxo lema é ‘2020, Mulleres LTB: Sororidad e Feminismo’, debemos facer fincapé en que o deporte non ten xénero. É o momento de deixar atrás os estereotipos e roles de xénero asociados á práctica físico-deportiva, porque segue existindo unha brecha importante (Anuario de Estatísticas Deportivas 2020) que tamén afecta as mulleres lesbianas, bisexuais e transexuais.
TIPS PARA ENTIDADES DEPORTIVAS
TIPS PARA PROFESIONAIS E TÉCNICOS/AS
OUTROS TIPS ADICIONAIS PARA DOCENTES EN EDUCACIÓN FÍSICA