A primeira manifestación artística colectiva de tema deportivo tivo lugar en 1965 en Barcelona baixo o nome de "O DEPORTE NAS BELAS ARTES". O éxito alcanzado na convocatoria anima ao autor da idea, D. JUAN ANTONIO SAMARANCH, por entón Presidente da Delegación Nacional de Educación Física e Deportes, a institucionalizar este certame, coa convocatoria do "I BIENAL INTERNACIONAL DO DEPORTE NAS BELAS ARTES" en 1967.
A partir de entón e ata finalizar o século, o hoxe Consello Superior de Deportes veu organizando a Bienal, como concurso artístico-deportivo cunha importante dotación económica, en trece ocasiones. Ao longo das súas edicións se enorgullece de exhibir máis de 6.000 obras realizadas por artistas de todo o mundo, que deixaron testemuño plástico da preocupación por evidenciar o xesto deportivo, o esforzo da competición e a harmonía do home na súa loita por superarse a si mesmo.
Pero para que a Bienal mantivese viva a idea de D. JUAN ANTONIO SAMARANCH, foi necesario que evolucionase cos tempos. No ano 2001, abandónase o formato de concurso e acóllese unha nova fórmula na que se convida a un número de artistas seleccionados para que presenten as súas obras multidisciplinares. Nesta nova etapa da Bienal, que nace co século XXI, adóptase a denominación BIDA (Bienal Internacional do Deporte na arte), preséntase a arte máis vangardista e por primeira vez celébrase fóra do tradicional eixo Madrid - Barcelona para buscar a súa sede noutros Nomes de artistas de merecido prestixio a nivel internacional como Eduardo Arroio, Rafael Bartolozzi, Venancio Branco, Manuel Bouzo, Hans Erni, Doura García, José de Guimaraes, Hernández Pijoán, Rogelio López Cuenca, Sarah Lucas, Pol Mara, Antón Patiño, Gregorio Prieto, Costa Vece, José Luís Vicario, Darío Villalba e un longo etcétera, forman parte da lista de profesionais da arte que participaron na Bienal ao longo dos seus anos de historia.
O apoio que recibimos de personalidades e institucións durante estes anos, tanto a nivel nacional como internacional, fixeron posible este nobre proxecto como testemuño da harmonía entre arte e deporte e co firme propósito de facer perdurar a bela idea do BARÓN DE COUBERTIN de que o ideal olímpico e as manifestacións artísticas camiñen nunha mesma dirección.