Comisión Estatal contra a Violencia, o Racismo, a Xenofobia e a Intolerancia no Deporte

La creación da Comisión Nacional Contra a Violencia nos Espectáculos Deportivos, incluída na anterior Lei do Deporte (10/1990), enmárcase dentro dos compromisos internacionais adquiridos por España. Concretamente, tras subscribir o «Convenio Europeo sobre a violencia e irrupcións de espectadores con motivo de manifestacións deportivas, e especialmente partidos de fútbol», aprobado en Estrasburgo en 1985. La Comisión é un expoñente destacado das medidas de coordinación interna previstas neste convenio.

Posteriormente, aprobouse o Real Decreto 75/1992, do 31 de xaneiro, que regula a composición, organización e normas de funcionamento da Comisión e que proporcionou o marco xurídico no que este órgano veu operando.

A denominación actual da Comisión foille conferida polo artigo 20 da Lei 19/2007, do 11 de xullo, contra a violencia, o racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte.

Dicha Ley presentaba como novidade a ampliación do seu ámbito material de actuación, que se estende á erradicación do racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte.

El Real Decreto 203/2010 adapta o réxime normativo da Comisión á súa actual denominación, incluíndo algunhas novidades puntuais. Nesta liña, pormenorizouse a estrutura orgánica da Comisión para adecuar a súa normativa reguladora á realidade práctica. Por exemplo, concédese carta de natureza á Comisión Permanente, que aparece expresamente regulada por primeira vez e que viña actuando como Subcomisión de Informes e Infraestruturas.

A Comisión Permanente

A Comisión Permanente é un órgano central no funcionamento ordinario da Comisión, sobre o que recae un gran peso executivo.

Se reúne con intensa periodicidade -unha vez cada dúas semanas- para analizar os acontecementos máis recentes e formular, no seu caso, propostas de apertura de expedientes sancionadores cando considera que os feitos analizados son constitutivos de infracción, así como para propor os encontros deportivos que deben ser cualificados de alto risco.

Junto a estas funcións, o real decreto confire á Comisión a lexitimidade para interpor recursos ante o Tribunal Administrativo do Deporte contra os actos ditados nesta materia polas federacións deportivas, atribuíndo á Comisión a facultade para recorrer os actos adoptados por calquera instancia disciplinaria federativa sen necesidade de esgotar a vía deportiva.

Desde a perspectiva de técnica normativa e por razóns de seguridade xurídica, seguiuse a opción consistente en unificar nun novo texto a nova regulación regulamentaria da organización, composición e funcionamento da Comisión Estatal contra a Violencia, o Racismo, a Xenofobia e a Intolerancia no Deporte.

Por último, a Comisión Permanente aprobou, o 24 de novembro de 2011, o Protocolo de actuación para o restablecemento da normalidade en competicións, probas ou espectáculos deportivos a que refírese o artigo 15.2 da Lei 19/2007, contra a violencia, o racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte.

A Lei 39/2022, do 30 de decembro, do Deporte, aprobada o pasado 31 de decembro de 2022, introduce as seguintes modificacións na Lei 19/2007, do 11 de xullo, contra a violencia, o racismo, a xenofobia e a intolerancia no deporte.:

- Se modifica a letra e) do apartado 1 pola disposición final 1.1 da Lei 39/2022, do 30 de decembro.  Ref. BOE-A-2022-24430

- Modifícase o apartado 2 pola disposición final 1.2 da Lei 39/2022, do 30 de decembro.  Ref. BOE-A-2022-24430

- Modifícase a letra b) do apartado 1 pola disposición final 1.3 da Lei 39/2022, do 30 de decembro.  Ref. BOE-A-2022-24430

- Engádese o apartado 4 pola disposición final 1.4 da Lei 39/2022, do 30 de decembro.  Ref. BOE-A-2022-24430

- Modifícase pola disposición final 6 da Lei Orgánica 7/2021, do 26 de maio.  Ref. BOE-A-2021-8806

 

ACCEDER Ás NOTAS DE PRENSA DE ANTIVIOLENCIA 

 

Lexislación vixente sobre violencia en espectáculos deportivos
Organización da prevención da violencia en España